Home

be all you can be

Business Trainingen

Coaching

Personal Trainingen

Bijscholing Alt Gen

Contact

mail at realisatietrainingen.nl

 

055-5191715   |   Bel Vandaag

 

Artikelen

Nachtmerries oplossen 

Over problemen heengroeien

Grip op Depressie 

Je partner uit depressie halen

Achtergrond: Negatieve lessen 

Psychological Reversal

Negatieve conclusies confronteren 

Mediteren observeren

Zelfhulpmogelijkheden

Mantrameditatie als Pscyhotherapeutische Techniek 

Helende Meditaties

Zelfhulp bij Migraine 

Waarom therapie niet werkt

Verhef en word verheven

Oorzaken Sociale Fobie

Drama van de CliŽnt

Niemand is ooit genezen door een diagnose 

Voorwaarden van een klacht

Natuurlijke ondersteuning ipv ADS  

Magnesium 

Weten 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Werkwijze en Visie

Praktisch

Artikelen

 

Natuurlijke ondersteuning voor Antidepressiva 
bij Depressie en angsten. 


Disclaimer: Deze informatie staat hier niet met de intentie om je die voor te schrijven of adviseren, maar om je te INFORMEREN. 
Ik ben therapeut, en het meest geinteresseerd in therapeutische aanpak van angsten, fobie, depressie, trauma, ed dmv bijv EFT en TAT. Maar interesse, praten en lezen (Google) over ondersteuning (want ik zie het als niet meer dan ondersteuning) leidt tot het een verzameling kennis en bronnen over  Alternatieven voor ADs. De belangrijkste reden om deze info hier neer te zetten zijn de bijwerkingen van de ADs, en het weinig toegankelijk of bekend zijn van de informatie over alternatieven: 



1. Magnesium. Staat met stip op nr. 1. Belangrijk. Nuttig. Lees goed alle info.

2. St Janskruid.

Je kan overwegen om bij zowel fobie als paniekaanvallen als depressie St Janskruid te gebruiken als tijdelijke ondersteuning. Meerdere mensen vinden dit een prima alternatief voor zwaardere medicatie en zijn tevreden over de werking. Bij gebruik St Janskruid goed letten op de dosering en kwaliteit van het product. Een extract heeft de voorkeur boven een bestandsdeel geisoleerd. Jammer genoeg wordt er ook St Janskruid verkocht van mindere kwaliteit (te lage concentratie, minimum is 0,3 Procent), of waarin maar een van de bestandsdelen (hypericine) zit ipv meerdere (hyperforine, pseudohyperforine, hypericide, hyperine). Ook moet goed de bijsluiter gelezen worden voor interactie met andere medicatie, mn hartmedicijnen, aidsremmers en bloedverdunners. Let op bij contraceptiemiddelen, let op doorbraakbloedingen, lees bijsluiter goed.  Moet ook worden afgebouwd. Mogelijke bijwerking jeuk, gevoelige huid - drink pepermuntthee. 

Dosering: Slik geen homeopatische dosering. Doseer flink.

Studies show that St. Johnís wort is just as effective for mild to moderate depression as the widely prescribed antidepressant drugs imipramine (Tofranil), fluoxetine (Prozac), sertraline (Zoloft), and paroxetine (Paxil), says Dr. Shealy. 


Dr. Shealy suggests taking one 300-milligram tablet or capsule three times a day with meals if you have mild to moderate depression. For maximum effectiveness, buy a standardized extract containing 0.3 percent hypericin, he says. If you donít feel better after four to six weeks, itís unlikely to help, he adds.

http://www.mothernature.com/Library/Bookshelf/Books/23/83.cfm



3 Visolie (omega 3 olie) Het eten van vette vis als zalm, makreel, forel ed is zeer goed voor de omega 3 vetzuren, die effectief blijken bij depressie, angsten en veel meer. Nadeel is het kwik in de vis.

http://www.mercola.com/2002/nov/30/depression.htm
http://www.mcmanweb.com/article-15.htm
http://hdlighthouse.org/see/diet/supplements/epa/depression.htm
http://www.mercola.com/2005/feb/23/food_depression.htm


De mooiste studie vind ik die in Finland, (waar depressie vaak voorkomt door klimaat/geen zonlicht), waarin mensen die geen vis aten depressief werden.

 

4. Ander kruiden.

A. Valeriaan.
B. "Bloem natuurproducten: Rusta, Scrogalia extra forte, Ambrazin en 's ochtends ook magnesium, maar dit was alleen voor de spierspanningen die ik had door de paniekaanvallen.
Bij elke maaltijd (3x daags) 5x ambrazin voor het eten. 
Twee rusta en twee scrogalia extra forte na het eten.


Voor het slapen gaan twee rusta. Ik was er met twee weken van af. Als je ook spier aanspanningen hebt (ik had ze vooral in mijn nek) , 's ochtens een theelepel magneplex (magnesium)."
bron: http://paniekaanval.nl/


5. Vitamines en mineralen.

"For mild to moderate depression, you may want to take a high-potency multivitamin/mineral supplement daily after talking to your doctor, says Dr. Shealy. He also suggests 100 milligrams each of thiamin, riboflavin, niacin, and B6, along with 400 micrograms of folic acid, 100 micrograms of B12, and 2,000 milligrams of vitamin C in divided doses daily."

http://www.mothernature.com/Library/Bookshelf/Books/23/83.cfm


6. Lichaamsbeweging. Zie dr. mercola

 

7. De middelen van de psycholoog Dr. Niek Zimmerman. Deze middelen kunnen een goede oplossende werking hebben bij OCS, trauma, fobie, en depressie (en nog meer). Niet een ondersteunende werking, maar een oplossende werking. Er zijn mensen die echt zeer enthousiast zijn over zijn middelen, die soms ook gewoon tijdens het slikken van ADs kunnen worden gebruikt.


8. Ook homeopathen en orthomoleculair artsen kunnen een bijdragen leveren aan je herstel. Ik heb hier geen kennis van, maar ook dit is een optie.

 

 

 

Disclaimer: Deze informatie staat hier niet met de intentie om je die voor te schrijven of adviseren, maar om je te INFORMEREN. 
Ik ben therapeut, en het meest geinteresseerd in therapeutische aanpak van angsten, fobie, depressie ed dmv bijv EFT en TAT. Maar interesse, praten en lezen (Google) over ondersteuning (want ik zie het als niet meer dan ondersteuning) leidt tot het een verzameling kennis en bronnen over  Alternatieven voor ADs. De belangrijkste reden om deze info hier neer te zetten zijn de bijwerkingen van de ADs, en het weinig toegankelijk of bekend zijn van de informatie over alternatieven: 


 

 

Nieuw!

Onderzoek St Janskruid:
Een goed opgezet Duits onderzoek laat zien dat Sint Janskruid bij matige tot ernstige depressieve klachten minstens zo goed werkt als de standaardbehandeling met het in Nederland veel gebruikte antidepressivum Seroxat. 
Sint Janskruid geeft minder bijwerkingen dan medicatie.
meer info: Psycholoog.net 
(British Medical Journal, 11-02-2005


 

 

 

 



 

Zie verder tips voor paniekaanvallen.

 

 

   

 

Realisatie Trainingen 2003-2007